sâmbătă, 31 august 2013

O poveste pentru fiecare

***
„Ești cu siguranță la fel de bună pe cât ești de frumoasă. Dar tot nu mi-ai spus cum pot să mă întorc înapoi în Kansas.”
„Pantofii Argintii te vor purta peste deșert,” a spus Glinda. „Dacă le-ai fi știut puterea ai fi putut să te reîntorci la mătușa Em încă din prima zi.”
„Dar atunci eu nu aș fi avut minunatul meu creier!” a strigat Sperietoarea de Ciori. „Aș fi trăit toată viața în câmpul de porumb.”
„Iar eu nu aș fi avut frumoasa mea inimă,” a spus Omul de Tinichea. „Aș fi stat și aș fi ruginit în pădure până la sfârșitul lumii.”
„Și eu aș fi trăit ca un laș pentru totdeauna,” a spus Leul, „și nici un animal din pădure nu mi-ar fi adresat o vorbă bună.”
„Este adevărat,” a spus Dorothy, „și mă bucur că le-am fot de ajutor bunilor mei prieteni. Dar acum, că fiecare dintre ei au ceea ce și-au dorit mai mult și fiecare e fericit de noua viață, cred că este timpul să mă întorc înapoi în Kansas.”
„Pantofii Argintii,” a spus vrăjitoarea cea bună, “sunt fermecați. Iar una dintre puterile sale este că ei te pot duce acolo unde îți dorești în doar trei pași, iar fiecare pas durează o clipă. Tot ce ai de făcut este să lovești călcâiele de trei ori și să le comanzi pantofilor să te poarte acolo unde dorești.”
***

Vrăjitorul din Oz este mai mult decât o poveste pentru copii. Este o poveste reală pentru copii și adulți deopotrivă, despre prietenie și despre felul în care fiecare influențează pe fiecare. Nu trecem prin viață precum umbra prin apă. Cu sau fără voia noastră, absolut tot ce facem, ce spunem, felul în care ne comportăm, sau doar simpla noastră prezență își lasă amprenta asupra celor din jur, are un impact mai mic sau mai mare asupra tuturor, ne transformă, ne ajută să fim ceea ce suntem.

Iar drumul care se deschide zilnic înaintea noastră este întotdeauna necunoscut, uneori mai drept alteori mai ocolit, uneori mai bătătorit alteori mai puțin, uneori mai lin alteori mai abrupt, presărat cu pericole dar și cu întâmplări frumoase. Și cum este o vorbă care spune că ”Fericirea nu se află în fericire ci în drumul către ea” ar trebui să ne bucurăm de fiecare pas pe care îl facem zi de zi. Întreaga noastră viață este o călătorie, și ce călătorie frumoasă!

Cât despre Pantofii Argintii, sunt sigură că fiecare dintre noi îi avem sub o formă sau alta. Poate fi chiar o pereche de pantofi, poate fi un colier sau o brățară, o șapcă sau o eșarfă pe care când le purtăm simțim că putem dărâma munții. Am și eu o pereche de Pantofi Fermecați. Nu sunt Argintii, însă sunt cei mai frumoși pantofi pe care i-am purtat vreodată. Când îi port mă simt mai încrezătoare și mai puternică. Iar acum, voi lovi călcâiele de trei ori... 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu