duminică, 14 iulie 2013

Nu trăi în trecut

Uneori mi se întâmplă să nu reușesc să trec peste un moment dificil din viață sau să nu reușesc să fiu pe deplin împăcată cu o decizie luată. Uneori mă poticnesc în regrete, alteori în îngrozitoarea întrebare ”cum ar fi fost dacă...?”

În acele clipe, îmi revine în minte trista poveste a domnișoarei Havisham, unul din personajele romanului lui Charles Dickens, Marile Speranțe. Domnișoara Havisham este o femeie în vârstă, foarte bogată, care s-a autocondamnat la o viață retrasă, izolată de oameni și de lumina soarelui. Nu a reușit să treacă peste decepția suferită în tinerețe și a rămas captivă în trecut fără nici o șansă să redevină persoana care a fost odată. Nu am înțeles de ce domnișoara Havisham nu a reușit să treacă peste acel moment de cumpănă din viața ei. Probabil nu a fost destul de puternică să își accepte destinul și să meargă mai departe.

Ce e sigur, este că povestea ei mă ajută să pe mine să merg mai departe. Indiferent de momentele prin care trec, indiferent de deciziile luate trebuie să merg mai departe. O viață plină de regrete nu este viață. Budha spunea cândva: ”Nu trăi în trecut, nu visa la viitor, concentrează-ți toate eforturile în prezent.” Așa că, cel mai bun sfat al meu pentru mine este să iau fiecare zi așa cum vine, cu bune și cu rele, să trăiesc în prezent, să privesc spre viitor, să nu uit niciodată trecutul, însă sub nici o formă să nu trăiesc în trecut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu