joi, 25 iulie 2013

La vie en rose

La vie en rose este modul în care francezii spun că privesc viața prin niște ochelari de culoare roz. ” Este una din replicile memorabile ale actriței Audrey Hepburn din filmul Sabrina (1954).

A trecut foarte mult timp de când nu am mai văzut un film vechi, clasic. Ieri mi-am făcut curaj și am revăzut filmul Sabrina, avându-i în rolurile principale pe Audrey Hepburn și Humphrey Bogart. Doamne, ce filme se făceau pe vremea aceea. Decoruri spectaculoase, costume deosebit de elegante și rafinate. Nu degeaba filmul a fost distins cu Premiul Academiei Americane de Film pentru cele mai bune costume. Nu m-ar deranja să port și eu așa o rochie la un bal de caritate la care chiar eu aș fi organizatorul..(trebuie să mă opresc din visat).

Chiar dacă am revăzut filmul (pentru a nu știu câta oară), m-a surprins faptul că acum l-am privit cu alți ochi. Dacă altădată eram impresionată de decoruri, acțiune și personaje, acum am fost mai atentă la dialoguri. Am avut plăcuta surpriză să aud replici pe care le folosesc și eu, cu care sunt total de acord,în care mă regăsesc și eu, replici care vor rămâne valabile atâta timp cât va exista viață pe Pământ.
În scrisoarea adresată de Sabrina tatălui ei, referindu-se la anii petrecuți departe de cei dragi, spune: ”Am învățat atât de multe lucruri. Nu doar să pregătesc vițel cu sos vinegretă ci o rețetă mult mai importantă. Am învățat cum să trăiesc, cum să fac parte din lume și să fiu la fel ca ea, nu doar să stau deoparte și să privesc. Și nu voi mai fugi niciodată de viață.” Nu este singura replică pe care am reținut-o. Mai sunt multe altele care merită atenție.

Așa că, voi încerca să îmi fac mai mult timp pentru a viziona astfel de filme din care pot învăța foarte multe lucruri despre viață, în care stările sufletești ale personajelor sunt exprimate printr-un limbaj rafinat și prin talentul extraordinar al actorilor, în care sărutul este punctul culminant al unei frumoase povești de dragoste. Următorul film pe lista de văzut: Casablanca. Cât despre ochelarii de culoare roz, cred că îmi doresc și eu o pereche. Iar vouă, vă doresc vizionare plăcută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu